Heb je stress over de gevolgen van klimaatverandering? Of zorgen over het plastic in onze oceanen? Je bent niet de enige. Van de jongeren in Nederland maakt zelfs 70% zich zorgen over klimaatverandering (Milieudefensie Jong, 2023). Optimisme helpt ons bij het aanpakken van de klimaatcrisis. Maartje Bregman, oprichter van Happy Times Magazine, weet dat als geen ander. Ze nam het heft in eigen handen en richtte Happy Times Magazine op: een boomvrij tijdschrift vol positief nieuws en verhalen van impactmakers.
Duurzaamheidsstrijders
Optimisme werkt aanstekelijk, want inmiddels werkt een grote groep freelancers en vrijwilligers samen aan het magazine. Inmiddels verschenen er drie edities in zo’n 700 winkels door heel Nederland. Het doel van het magazine? Duurzaamheid de norm maken, maar ook inspirerende verhalen delen en duurzaamheidsstrijders met elkaar verbinden.
Mijn werk voor Happy Times Magazine
Voor editie 3 ‘Een duik in het Diepe’ interviewde ik Oana Puiu, oprichter van Crave Culture, over haar reis naar minimal waste. “Wat eerst een opgave leek, is nu een ritueel. Een moment voor mezelf.” Voor het online Happy Times platform interviewde ik Marijke Timmerman over haar initiatief The Wardrobe Flip. En ik sprak Tessa Koenderink-Kramer over haar rol als Klimaatburgemeester van Amsterdam. Benieuwd naar de artikelen? Lees ze via deze links: Marijke Timmerman brengt morele waarde en liefde voor kleding samen in ‘The Wardrobe Flip‘ en In gesprek met de Klimaatburgemeester van Amsterdam.
Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen? Stuur dan een mail naar info@kilaybrands.nl.